Apple iPhone 12 Pro Max - Stäng av Hitta min iPhone

I lager:Beställ före 19:00 för leverans nästa dag
Ikon Stäng av Hitta min iPhone

Stäng av Hitta min iPhone för Apple iPhone 12 Pro Max

Hitta min iPhone är en användbar funktion som gör att du kan hitta din iPhone eller iPad om du har tappat bort den. Du kan se var din telefon eller surfplatta befinner sig på en dator om den fortfarande har en internetanslutning. Den skyddar även enhet: om den är aktiverad kan enheten inte återställas. Om du måste skicka tillbaka telefonen måste den här funktionen stängas av. Annars kan inte enheten återställas helt. Du kan stänga av Hitta min iPhone på två sätt: via själva telefonen eller via iCloud.com

Inaktivera Hitta min iPhone från din enhet

Förklaring steg för steg

  1. Tryck på ""Inställningar"".
  2. Rulla nedåt och tryck på ""iCloud"".
  3. Rulla nedåt och tryck på ""Hitta min iPhone"".
  4. Tryck på reglaget bredvid ""Hitta min iPhone"".
  5. Ange ditt Apple-ID-lösenord och tryck på ""Stäng av"".
  6. Hitta min iPhone är nu inaktiverad!

Inaktivera Hitta min iPhone med iCloud

Du kan också stänga av Hitta min iPhone via iCloud om du inte längre har tillgång till telefonen. Om du använder den här metoden tar du även bort alla filer från din iPhone eller iPad. Vill du behålla dem? Gör först en säkerhetskopia. Du hittar en förklaring till detta i menyn till vänster. Är du säker på att du vill inaktivera Hitta min iPhone? Följ stegen nedan.

Förklaring steg för steg

  1. På t.ex. din stationära eller bärbara dator, gå till iCloud.com och logga in med ditt Apple ID.
  2. Tryck på ""Hitta iPhone"".
  3. Tryck på ""Alla enheter"" högst upp och välj din enhet.
  4. Tryck på ""Ta bort iPhone"".
  5. Tryck på ""Ta bort"".
  6. Logga in med ditt AppleID.
  7. Ange dina svar och tryck på ""Fortsätt"".
  8. Ange ett telefonnummer och ett meddelande vid behov.
  9. Tryck på ""Klar"".
  10. Tryck på ""Ok"".
  11. Tryck på ""Ta bort från konto"".
  12. Tryck på ""Ta bort"".
  13. Hitta min iPhone är nu inaktiverad och alla filer har raderats från din enhet!

Kan du inte rensa din iPhone och du har redan skickat in den för reparation?

Allt du behöver göra är att ta bort enheten från kontot. Följ stegen nedan:

  1. Gå till iCloud.com och logga in med ditt Apple-ID.
  2. Klicka på ""Hitta iPhone"".
  3. Klicka på ""Alla enheter"" och välj den enhet som du har skickat in för reparation.
  4. Välj ""Stoppa begäran om borttagning"".
  5. Välj nu ""Ta bort från konto"".
  6. Din enhet är nu borttagen från Hitta min iPhone!

Vanliga frågor

Vad är ett Apple-ID?

Ett Apple ID är ett konto som består av en e-postadress och ett lösenord och som du skapar första gången du börjar använda din iPhone eller iPad. Det här kontot krävs för att du ska kunna utföra Apple-relaterade åtgärder, till exempel köpa och ladda ned appar från App Store och använda iCloud. Du behöver även ett Apple ID för att aktivera och inaktivera Hitta min iPhone.

Obs! Innan du kan reparera din iPhone eller iPad måste du inaktivera Hitta min iPhone. Annars kan inte reparationen utföras. Håll därför dina Apple ID-uppgifter i säkert förvar!

Jag har glömt mitt Apple ID, vad gör jag nu?

Det kan naturligtvis hända att du glömmer dina uppgifter. Därför är det alltid bra att skriva ner uppgifterna någonstans eller lagra dem digitalt. Om du inte har gjort det eller har glömt det, gå till denna sida för att hämta dina uppgifter.

Vi respekterar din integritet

Vi använder cookies, pixlar och liknande tekniker för att du ska kunna använda vår webbplats på bästa möjliga sätt. Du kan läsa mer om detta i vårt dataskydd. Genom att klicka på "Acceptera alla" godkänner du användningen av denna teknik. Under "Inställningar" kan du välja tjänsterna eller avvisa dem. Du kan när som helst återkalla eller ändra ditt samtycke individuellt med verkan för framtiden.