Betalning

Det är enkelt och säkert att betala med Gomibo. Du kan använda en av följande betalningsmetoder:


Betalningsmetod Kostnader Behandlingstid
Kreditkort (Visa/Mastercard) Gratis Omedelbart
Banköverföring Gratis 1-2 arbetsdagar
Maestro Gratis Omedelbart
Trustly Gratis Omedelbart
PayPal Gratis Omedelbart
Gomibo-kupongkod Gratis Omedelbart

Direkt efter att din betalning har behandlats får du ett bekräftelsemeddelande via e-post. Sedan kommer vi att se till att du får din beställning så snart som möjligt.


Vanliga frågor

Här hittar du allt du behöver veta om de olika betalningsmetoderna. Klicka på en fråga för att läsa svaret.

  • Hur betalar jag via banköverföring?

    Om du vill betala via banköverföring väljer du betalningsmetoden "Banköverföring" när du gör din beställning. Vi skickar dig sedan ett e-postmeddelande med anvisningar.

    Bankuppgifter:
    Gomibo i Groningen
    IBAN: NL12INGB0005726296
    BIC: INGBNL2A
    Beskrivning: ditt ordernummer.

    Det tillkommer är inga extra avgifter för att betala via banköverföring. Men tänk på att det kan ta 1-2 arbetsdagar innan banken överför betalningen till vårt bankkonto. Vi skickar din beställning när vi har tagit emot och behandlat din betalning.

  • Hur kan jag betala med kreditkort?

    Du kan betala din beställning på Gomibo med ett Mastercard eller Visa-kreditkort på en särskild, säker sida. Du kommer inte att debiteras några transaktionskostnader när du gör en betalning med kreditkort och din betalning kommer att behandlas omedelbart.

    Betalningarna är begränsade till 5 000 euro per beställning.

    För kreditkortsbetalningar begär vi slumpmässiga kontokontroller på 1 cent. Det tar bara några få klick. På så sätt kan vi säkerställa att ingen missbrukar dina kreditkortsuppgifter.

  • Varför används betalningar med kreditkort via 3D Secure?

    På Gomibo prioriterar vi säkerheten för dina transaktioner. Därför är alla betalningar med kreditkort på vår plattform skyddade genom 3D Secure (3DS) autentisering. Det betyder att du under betalningsprocessen kommer att bli ombedd att verifiera din identitet, vilket ger ett extra säkerhetslager.

    Viktiga punkter att notera:

    1. 3D Secure är obligatoriskt för alla betalningar: För att säkerställa den högsta nivån av säkerhet för dina transaktioner är 3D Secure autentisering obligatorisk för alla betalningar med kreditkort på vår webbplats. Denna process hjälper till att skydda dig mot obehörig användning av ditt kort.
    2. Kontakta din bank vid betalningsproblem: Om du stöter på problem under betalningsprocessen, såsom autentiseringsfel eller nekade transaktioner, vänligen kontakta din bank. De kan hjälpa dig att lösa dessa problem och se till att din betalning kan genomföras framgångsrikt.

    Vi hoppas att detta förbättrar din shoppingupplevelse hos oss. Om du har några ytterligare frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta vårt kundserviceteam.

  • Hur använder jag PayPal?

    Om du väljer PayPal som din betalningsmetod kommer du att omdirigeras direkt till PayPal i slutet av beställningsprocessen. Om du redan är PayPal-kund kan du logga in på ditt konto och genomföra betalningen. Om du är ny på PayPal kan du logga in som gäst eller skapa ett PayPal-konto och sedan genomföra betalningen. Du kan hitta PayPals villkor och bestämmelser här.

  • Jag fick en Gomibo-kupongkod. Hur använder jag den?

    Fick du en Gomibo-kupongkod? Du kan lösa in den när du gör en beställning på vår webbplats. Du kan använda en kupongkod per beställning. Du hittar produktgrupperna som din kupongkod gäller för i e-postmeddelandet med din kupongkod. I e-postmeddelandet hittar du även kodens utgångsdatum och hur du löser in den på webbplatsen. Kupongkoder kan inte användas flera gånger, utan endast en gång.

  • Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka inköpsbeloppet?

    Om du annullerar en beställning eller byter en produkt och köpesumman återbetalas (delvis), kommer återbetalningen att krediteras automatiskt inom 5 arbetsdagar till det bankkonto som användes för att göra betalningen. Vi väntar med att betala tillbaka pengarna tills vi har fått produkterna.

    Betalade du med kreditkort? Då kommer vi också att återbetala beloppet inom 5 arbetsdagar. Tänk på att det kan ta upp till en månad innan det återbetalade beloppet visas på ditt kreditkortskonto.

  • Hur fungerar annulleringen om jag inte betalade i euro?

    Vi erbjuder alla produkter på vår webbplats i euro. Om du betalar online i din egen valuta gäller de aktuella växelkurserna i förhållande till euro. Om du annullerar beställningen återbetalar vi beloppet du har betalat i euro. Det kan hända att växelkursen ändras under tiden, men vi tar inte hänsyn till detta vid återbetalningen. Detta kan resultera i att du får ett högre eller lägre belopp tillbaka när du annullerar din beställning.

  • Jag beställer från utlandet. Erbjuder ni återbetalning av tullavgifter och moms?

    Ja, för privata kunder betalar vi tullavgifter och moms. Detta är inkluderat i priset du ser på webbplatsen när du väljer det land som varan ska skickas till. Detta gäller även kunder som beställer från länder utanför EU. Så du behöver inte betala dessa avgifter vid leverans.

    Gomibo kommer att ersätta dessa kostnader för alla länder på listan över länder som finns på Frakt.

  • Hur kan jag återkräva moms för export utanför EU?

    Vid export till länder utanför EU kan du som privatkund få tillbaka momsen du har betalat i Sverige. Villkoren är att fakturabeloppet inklusive moms är minst 50 euro och att produkten exporteras från EU inom tre månader efter köpet. Detta regleras enligt lagen.

    Du kan återkräva betald moms på följande sätt:

    1. Be tullen att stämpla fakturan.
    2. Skriv den nya utländska adressen med en penna på fakturan. Kontrollera även att ditt bankkontonummer finns med på fakturan.
    3. Skicka fakturan tillsammans med en kopia av ditt pass till oss via vårt kontaktformulär.

    Vi ordnar resten med tullmyndigheterna. Om ansökan godkänns av tullen får du tillbaka momsen inom 14 dagar.

  • Kan jag som företagskund från EU få en faktura med 0 % moms?

    Som företagskund från EU kan du få tillbaka den moms som du har betalat i Sverige. Du får en momsfri faktura som innehåller beloppet exklusive moms. Du kan välja mellan följande alternativ:

    1. Momsen regleras efter betalningen
      Du gör din beställning och betalar beloppet inklusive moms. Din beställning skickas omedelbart. Efter beställningen skickar du oss ditt ordernummer, momsregistreringsnummer och begäran om faktura med 0 % moms via vårt kontaktformulär. Fakturan skickas till dig inom fem arbetsdagar, varefter det betalda beloppet återbetalas till ditt konto inom en vecka.
    2. Momsen regleras före betalningen
      Du gör din beställning men betalar inte för den ännu. Efter beställningen skickar du oss ditt ordernummer, momsregistreringsnummer och begäran om faktura med 0 % moms via vårt kontaktformulär. Du kommer att få en länk för att betala det förfallna beloppet exklusive moms inom två arbetsdagar. När beloppet har betalats skickar vi din beställning och du får en faktura med 0 % moms inom 5 arbetsdagar.

    I korthet kan du välja att antingen betala momsbeloppet så att du får beställningen tidigare eller vänta på den momsfria fakturan.