Samsung Galaxy A36 5G 128GB A366 Vit - Tips och tricks
Tips och tricks för Samsung Galaxy A36 5G 128GB A366 Vit
Vanliga frågor för Samsung Galaxy A36 5G
Svar:
Samsung använder ett regionslås för att förhindra att telefoner säljs utanför den avsedda regionen. Du kan känna igen en Samsung-smartphone med regionslås på förpackningens etikett med texten ""ENDAST EUROPEISKA SIM-KORT"".
Detta kan orsaka problem om du vill använda ett utomeuropeiskt SIM-kort. Lyckligtvis är det mycket enkelt att lösa regionslåset. Du behöver bara ringa samtal i totalt fem minuter med ett europeiskt SIM-kort. Därefter kan du använda vilket SIM-kort du vill på vilken plats du vill. Det är därför viktigt att du gör detta innan du åker utomlands för att använda ett utländskt SIM-kort.
Europa omfattar alla länder inom EU samt följande länder: Lichtenstein, Island, Norge, Schweiz, Albanien, Andorra, Bosnien och Hercegovina, Makedonien, Monaco, Montenegro, San Marino, Serbien och Vatikanstaten. I dessa länder behöver du inte oroa dig för regionslåset.
Svar:
Om du får meddelandet ""kamerafel"" är det ofta enkelt att åtgärda. Du kan först försöka ta bort data från kameraappen och göra en programvaruuppdatering. För att göra detta följer du stegen nedan:
- Steg 1: Gå till inställningar och sedan till app/apphantering.
- Steg 2: Sök efter kameraappen och klicka på den.
- Steg 3: klicka på ""tvingad avslutning"", sedan på ""töm cache-minnet"" och sedan på ""radera data"".
- Steg 4: Anslut till Wi-Fi
Steg 5: Gå till inställningar, sedan till enhetsinformation och utför en programvaruuppdatering.
Om dessa steg inte hjälper finns det ett annat sätt att åtgärda felet. Om du återställer enheten till fabriksinställningarna brukar nästan alltid problemet lösas. Tänk på att du kan förlora dina appar och data. Gör först en säkerhetskopia. En återställning kan göras på följande sätt:
- Steg 1: Gå till ""Inställningar"".
- Steg 2: Gå till ""Konton/användare och säkerhetskopiering""
- Steg 3: Klicka på ""Gör en säkerhetskopia och återställ"".
- Steg 4: Klicka på ""Återställ standarddata"" och följ anvisningarna.
Svar:
Telefonens lagringsutrymme kan bli fullt när du lagrar många appar, foton, videor, musik eller kontakter. Detta är mycket irriterande eftersom telefonen blir långsam och du inte kan ladda ned nya foton eller appar. Tyvärr är det inte möjligt att utöka telefonens minne med ett minneskort. Men det finns en annan lösning: du kan använda molnlagring. Du kan ladda upp foton och videor till molnet och sedan ta bort dem från telefonen.Filerna förblir tillgängliga på din telefon via molnet, men tar inte längre upp utrymme på din enhet. Därmed förblir telefonen snabb och du har plats för nya appar. Exempel på molnlagring är iCloud, Dropbox, Google Drive och Microsoft OneDrive.
Svar:
Om du returnerar eller skickar en Android-enhet till reparation måste du ta bort ditt Google-konto från enheten. För att ta bort ditt Google-konto följer du stegen nedan:
- Gå till ""Inställningar"".
- Klicka på ""Konton"" och se om det finns några Google-konton där;
- Klicka på Google-kontot och välj ""Ta bort"". Själva Google-kontot raderas inte, det kopplas bara bort från enheten.
Svar:
Vissa telefoner har främre kamera och närhetssensor i displayen. Närhetssensorn blinkar så fort du för telefonen närmare örat. Det ser då ut som om du har en död pixel i displayen.
Den blinkande vita pixeln är inte en död pixel utan närhetssensorn som stänger av skärmen när du ringer för att förhindra oavsiktlig beröring.