Vanliga frågor för Samsung Galaxy A13 A136 5G

  • Svar:

    Samsung använder ett regionslås för att förhindra att telefoner säljs utanför den avsedda regionen. Du kan känna igen en Samsung-smartphone med regionslås på förpackningens etikett med texten ""ENDAST EUROPEISKA SIM-KORT"".

    Detta kan orsaka problem om du vill använda ett utomeuropeiskt SIM-kort. Lyckligtvis är det mycket enkelt att lösa regionslåset. Du behöver bara ringa samtal i totalt fem minuter med ett europeiskt SIM-kort. Därefter kan du använda vilket SIM-kort du vill på vilken plats du vill. Det är därför viktigt att du gör detta innan du åker utomlands för att använda ett utländskt SIM-kort.

    Europa omfattar alla länder inom EU samt följande länder: Lichtenstein, Island, Norge, Schweiz, Albanien, Andorra, Bosnien och Hercegovina, Makedonien, Monaco, Montenegro, San Marino, Serbien och Vatikanstaten. I dessa länder behöver du inte oroa dig för regionslåset.

  • Svar:

    Förutom enhetens interna lagringsutrymme kan du även använda molnlagring. Här kan du ladda upp dina foton och videor så att de inte behöver lagras på telefonen. De är fortfarande tillgängliga på telefonen via molnet, men tar inte upp något utrymme på telefonen. Därmed är telefonen fortfarande snabb och lagringsutrymmet kommer att vara mindre fullt. Exempel på molnlagring är iCloud, Dropbox, Google Drive och Microsoft OneDrive.

  • Svar:

    Om du får meddelandet ""kamerafel"" är det ofta enkelt att åtgärda. Du kan först försöka ta bort data från kameraappen och göra en programvaruuppdatering. För att göra detta följer du stegen nedan:

    • Steg 1: Gå till inställningar och sedan till app/apphantering.
    • Steg 2: Sök efter kameraappen och klicka på den.
    • Steg 3: klicka på ""tvingad avslutning"", sedan på ""töm cache-minnet"" och sedan på ""radera data"".
    • Steg 4: Anslut till Wi-Fi
    • Steg 5: Gå till inställningar, sedan till enhetsinformation och utför en programvaruuppdatering.

      Om dessa steg inte hjälper finns det ett annat sätt att åtgärda felet. Om du återställer enheten till fabriksinställningarna brukar nästan alltid problemet lösas. Tänk på att du kan förlora dina appar och data. Gör först en säkerhetskopia. En återställning kan göras på följande sätt:

    • Steg 1: Gå till ""Inställningar"".
    • Steg 2: Gå till ""Konton/användare och säkerhetskopiering""
    • Steg 3: Klicka på ""Gör en säkerhetskopia och återställ"".
    • Steg 4: Klicka på ""Återställ standarddata"" och följ anvisningarna.
  • Svar:

    Om du returnerar eller skickar en Android-enhet till reparation måste du ta bort ditt Google-konto från enheten. För att ta bort ditt Google-konto följer du stegen nedan:

    1. Gå till ""Inställningar"".
    2. Klicka på ""Konton"" och se om det finns några Google-konton där;
    3. Klicka på Google-kontot och välj ""Ta bort"". Själva Google-kontot raderas inte, det kopplas bara bort från enheten.
  • Svar:

    Vissa telefoner har främre kamera och närhetssensor i displayen. Närhetssensorn blinkar så fort du för telefonen närmare örat. Det ser då ut som om du har en död pixel i displayen.

    Den blinkande vita pixeln är inte en död pixel utan närhetssensorn som stänger av skärmen när du ringer för att förhindra oavsiktlig beröring.

Alla frågor och svar

Vi respekterar din integritet

Vi använder cookies, pixlar och liknande tekniker för att du ska kunna använda vår webbplats på bästa möjliga sätt. Du kan läsa mer om detta i vårt dataskydd. Genom att klicka på "Acceptera alla" godkänner du användningen av denna teknik. Under "Inställningar" kan du välja tjänsterna eller avvisa dem. Du kan när som helst återkalla eller ändra ditt samtycke individuellt med verkan för framtiden.