Realme GT 6T - FAQ
Vanliga frågor för Realme GT 6T
Svar:
Telefonens lagringsutrymme kan bli fullt när du lagrar många appar, foton, videor, musik eller kontakter. Detta är mycket irriterande eftersom telefonen blir långsam och du inte kan ladda ned nya foton eller appar. Tyvärr är det inte möjligt att utöka telefonens minne med ett minneskort. Men det finns en annan lösning: du kan använda molnlagring. Du kan ladda upp foton och videor till molnet och sedan ta bort dem från telefonen.Filerna förblir tillgängliga på din telefon via molnet, men tar inte längre upp utrymme på din enhet. Därmed förblir telefonen snabb och du har plats för nya appar. Exempel på molnlagring är iCloud, Dropbox, Google Drive och Microsoft OneDrive.
Svar:
Om du returnerar eller skickar en Android-enhet till reparation måste du ta bort ditt Google-konto från enheten. För att ta bort ditt Google-konto följer du stegen nedan:
- Gå till ""Inställningar"".
- Klicka på ""Konton"" och se om det finns några Google-konton där;
- Klicka på Google-kontot och välj ""Ta bort"". Själva Google-kontot raderas inte, det kopplas bara bort från enheten.
Svar:
Det kan hända att TalkBack är aktiverat och att enheten därför inte reagerar på dina beröringar. Det här är en funktion i Android som är utvecklad för blinda och synskadade. I det här läget omvandlar telefonen texten på skärmen till tal. Du kan inaktivera den här funktionen i inställningsmenyn under ""Tillgänglighet"".
Svar:
Google uppdaterar regelbundet sin Android-programvara. Om din telefon får en uppdatering beror det på vilken typ av enhet du har. Alla enheter är inte berättigade till alla uppdateringar. Tillverkarna kommer att meddela exakt vilka enheter som är kompatibla med den nya uppdateringen. Det varierar från land till land och från enhet till enhet när en uppdatering är tillgänglig.
Om det finns en Android-uppdatering tillgänglig för din telefon får du vanligtvis ett meddelande, varefter du kan installera uppdateringen. Detta kommer att skickas till dig via luften (OTA). Det betyder att du inte behöver ansluta telefonen till datorn! Det tar mycket data att installera en programvaruuppdatering. Därför är det lämpligt att installera uppdateringen med en Wi-Fi-anslutning. Du kan även söka efter uppdateringar manuellt i telefonens inställningar.
Svar:
Utöver enhetens interna lagringsutrymme kan du även använda molnlagring. Här kan du ladda upp dina foton och videor så att de inte behöver lagras på telefonen. De är fortfarande tillgängliga på telefonen via molnet, men tar inte upp något utrymme på telefonen. Detta förhindrar att telefonen blir långsammare och det tar längre tid innan du får slut på lagringsutrymme. Exempel på molnlagring är iCloud, Dropbox, Google Drive och Microsoft OneDrive.
Svar:
Motorola har utvecklat en app som gör att du kan ansluta din Android-telefon till en Motorola-produkt. Det här är appen ""Motorola Connect"". Du hittar appen i Google Play Store. Med Motorola Connect kan du till exempel se var andra enheter befinner sig och hur deras batteristatus ser ut. När du använder appen för första gången anger du din e-postadress. Därefter visas en ny popup-fönsterruta där du måste ge appen tillstånd och sedan trycker du på ""Nästa"". Om du vill bli informerad om uppdateringar kryssar du i rutan på nästa skärmen. Appen är klar att användas och du kan koppla din telefon till Motorola-produkter, till exempel Motorola: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround och Power Pack Micro.
Svar:
Om du installerar appar kan det hända att det kommer in virus i telefonen.Till exempel appar som är utformade för att lura människor eller stjäla data. Du bör vidta följande försiktighetsåtgärder för att vara säker på att du inte laddar ned virus.Först bör du granska apparnas titlar och antalet nedladdningar. Om en app har tusentals nedladdningar och bra feedback är den mycket mer tillförlitlig och risken är lägre. Dessutom ska du bara ladda ned appar från den officiella Play Store. Slutligen kan du skydda din smartphone mot virus med programpaketet Avira Antivirus Security PRO.