Försändelse och leverans

Har du frågor om frakt eller leveranstid? Se vanliga frågor nedan.


Vanliga frågor

  • Hur skickas min beställning?

    Vi skickar våra paket inom Nederländerna och till Belgien med PostNL. UPS eller DHL sköter leveranser till alla andra länder i Europa. Frakt inom Europa är gratis. Den beräknade leveranstiden för varje produkt anges på vår webbplats. Detta ändras när du väljer ett annat land.

  • Kan jag få en beställning levererad direkt till min kund via dropshipment?

    Ja, vi erbjuder kostnadsfri dropshipment. När din beställning levereras direkt till slutkunden använder vi en neutral förpackning. Beställningen åtföljs av en följesedel utan priser och med dina egna kontaktuppgifter. Slutkunden ser inte att produkterna kommer från Gomibo. Vår dropshipment-tjänst är tillgänglig som standard på ditt Gomibo företagskonto. För varje beställning måste du ange i kundvagnen om du vill utnyttja detta kostnadsfria alternativ.

    Obs!Dropshipment är endast tillgängligt för leverans inom samma land som din (faktura)adress.

  • En del av min beställning finns inte i lager. Kan jag fortfarande få resten redan nu?

    En delleverans skapas inte automatiskt. Skicka ett e-postmeddelande till business@gomibo.se med ordernumret. Vi skickar då allt som finns i lager till dig. Den produkt som inte finns i lager skickas automatiskt så snart den finns i lager igen.

  • Jag har fått en delleverans, men de produkter som jag ännu inte har mottagit anges som annullerade på fakturan. Är detta korrekt?

    Detta är korrekt. Vid stora beställningar bearbetar vi delleveranser på detta sätt. Produkterna läggs i en separat beställning och vi överför betalningen från den ursprungliga beställningen till den separata beställningen.

  • Jag har precis betalat. Kommer min beställning att skickas omedelbart?

    Så snart vi har fått in betalningen i vårt system skickar vi de beställda produkterna. Om du betalar med banköverföring tar det 1-2 arbetsdagar innan betalningen finns i vårt system. Om du har betalat med någon annan betalningsmetod skickas din beställning omedelbart.

  • Jag har gått med på ett prisförslag. När får jag min beställning?

    Om du godkänner prisförslaget före kl. 17.00 behandlas beställningen samma dag. Om betalningen tas emot samma dag skickas din beställning samma dag.

  • Varför har jag inte fått min beställning än?

    Om allt finns i lager och betalningen har slutförts kan du utgå från att din beställning levereras nästa dag. Om leveransens spårningskod inte ger dig någon klarhet kan du skicka ett e-postmeddelande till business@gomibo.se. Vi kommer då att ta reda på varför paketet har blivit försenat.

  • Den produkt jag beställde finns inte i lager. När kommer jag att få den?

    Vi kommer att skicka allt så snart produkterna finns i lager. Du hittar beräknad leveranstid på din kontosida.