Vi står även till din tjänst efter din beställning. Till exempel om enheten inte fungerar som du förväntade dig. Många problem kan lösas via vår sida för vanliga problem med enheter.
Hittade du inte lösningen på ditt problem eller har du en fråga om hur du returnerar din produkt? Här följer några vanliga frågor om garanti, reparation, byte och annullering.
Om du rapporterar felet till oss inom 5 arbetsdagar efter att du fått enheten kan du returnera den till oss. Rapportera problemet via business@gomibo.se för ytterligare anvisningar. I detta e-postmeddelande ska du ange ordernummer, produktens namn och en kort beskrivning av felet.
Är du en slutanvändare i ett företag? Sedan kan du rapportera din enhet för reparation via business@gomibo.se. I e-postmeddelandet ska du ange ordernummer, produktens namn och en kort beskrivning av felet.
Obs! Är du en återförsäljare? Då är du själv ansvarig för garantin.
iPhones kan registreras för reparation inom ett år efter köpet via Apple. Det andra garantiåret löper via Gomibo. Rapportera enheten genom att skicka IMEI, ordernummer och en beskrivning av felet till business@gomibo.se.
Om det är en Fairphone, Google-telefon, OnePlus, Vivo eller Xiaomi kan du registrera enheten för reparation via business@gomibo.se. Ange IMEI och ordernummer i e-postmeddelandet. När du har registrerat telefonen kan du skicka den till oss.
En reparation tar vanligtvis 5-10 arbetsdagar. Har du några andra frågor om statusen? Kontakta vår tekniska service via Kundtjänst. Ange även ditt ordernummer.
I prisförslaget förklaras varför garantin har avvisats. Fall-, slag- och vattenskador omfattas till exempel inte av tillverkarens garanti. Har du frågor efter att ha sett prisförslaget? Skicka din fråga till vår tekniska avdelning via kundtjänst och ange ditt ordernummer.
Som företagskund är det i allmänhet inte möjligt att avbryta eller byta. Köpte du köpte telefonen för högst en vecka sedan och vill byta ut den mot en annan färg eller modell? Skicka ordernumret och orsaken till avbeställningen till business@gomibo.se. Vi kommer sedan att titta på möjligheterna.
Har apparaten till exempel en annan färg än den du beställde? Registrera enheten hos oss via business@gomibo.se och ange IMEI- och ordernummer. Du kan själv beställa korrekt produkt via vår webbplats och vi kommer att kreditera den felaktigt beställda enheten.